zlote technikum perspektywy 1 srebny medal ranking rzeszow technikum fb e dziennik YouTube

user_mobilelogo

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zrozumiałem
  • Sukces ZSKU

plansza 1 technikum nr 11

Profile klas:

TECHNIK GEODETA patronat WYŻSZEJ SZKOŁY EKONOMICZNO-INŻYNIERYJNEJ

TECHNIK ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH W BUDOWNICTWIE NOWOŚĆ !!!!

TECHNIK BUDOWNICTWA

  • z architekturą (Politechnika Rzeszowska)
  • z strażą pożarną (Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Rzeszowie)
  • z wojskiem (3 Batalion Inżynieryjny w Nisku)

TECHNIK INŻYNIERII SANITARNYCH
TECHNIK ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU

  • z architekturą wnętrz


TECHNIK AUTOMATYK STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM
TECHNIK DRÓG KOLEJOWYCH I OBIEKTÓW INŻYNIERYJNYCH

  • współpraca z 3 Batalionem Inżynieryjnym

TECHNIK TRANSPORTU KOLEJOWEGO

TECHNIK ELEKTROENERGETYK TRANSPORTU SZYNOWEGO NOWOŚĆ !!!!

 

 

PATRONAT NAD KIERUNKAMI KOLEJOWYMI SPRAWUJE PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

PKP Polskiej Linie Kolejowe S.A. deklarują przyznanie stypendiów uczniom klas patronackich od średniej ocen 3,5 w kwocie 200-500 złotych/miesięcznie (od 3-go semestru), po ukończeniu poszczególnych klas PREMIA.
 Gwarantowana praca w PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. dla stypendystów.

Technikum nr 12

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU GEODETY

technikum1

  1. Technik geodeta jest najbardziej nowoczesnym, praktycznym oraz atrakcyjnym zawodem na rynku pracy. Ciągły rozwój geodezji pociąga za sobą konieczność definiowania nowych zadań, pojawiają się nowe dyscypliny np. geomatyka, GIS, geodezja katastralna.

Geodezja ma szczególne znaczenie w rozwoju wielu dziedzin społeczno-gospodarczych kraju. Geodeci uczestniczą w procesach planistycznych, projektowych i budowlanych,
w realizacji różnego rodzaju budowli naziemnych, nadziemnych i podziemnych,
a w szczególności: prowadzą obsługę montażu budowli, dokonują pomiaru odkształceń
i przemieszczeń budowli, prowadzą końcową inwentaryzację powykonawczą.

Do zadań geodety należą również regulacje stanu prawnego nieruchomości.

W pracach wykorzystuje nowoczesne elektroniczne instrumenty geodezyjne współpracujące
z siecią satelitarną, jak również techniki komputerowe z wykorzystaniem specjalistycznych programów geodezyjnych i projektowych.

 

  1. Informacje dodatkowe:
    Nasze Technikum Geodezyjne jest w czołówce szkół geodezyjnych w Polsce jeśli idzie

o Olimpijczyków startujących w Ogólnopolskich Olimpiadach Wiedzy Geodezyjnej

i Kartograficznej w Polsce

 

  1. Kwalifikacje uzyskane w wyniku kształcenia
  2. a) kwalifikacja 1:

BD.31. Wykonywanie pomiarów sytuacyjnych, wysokościowych i realizacyjnych oraz opracowywanie wyników tych pomiarów.

  1. b) kwalifikacja 2:
    32. Wykonywanie prac geodezyjnych związanych z katastrem i gospodarką nieruchomościami.

 

  1. Sylwetka absolwenta

Geodeci znajdują zatrudnienie w firmach geodezyjnych, budowlanych w jednostkach administracji rządowej i samorządowej, jak również bardzo często prowadzą własną działalność.

Dobrze wyszkoleni geodeci należą do grupy poszukiwanych pracowników. Rynek pracy oczekuje na profesjonalnych geodetów, którzy znajdą zatrudnienie w takich działach gospodarki jak: obsługa inwestycji (mieszkaniowych, przemysłowych, drogowych i kolejowych), rolnictwo, górnictwo, planowanie przestrzenne, administracja państwowa, opracowanie dokumentacji na potrzeby gospodarki nieruchomościami.

Technik geodeta:

- współpracuje z inżynierem geodetą przy prowadzeniu prac geodezyjnych,

- za pomocą instrumentów geodezyjnych wykonuje pomiar terenu, a następnie otrzymane wyniki pomiarów przedstawia w postaci map,

- na placu budowy wspomaga pracę budowniczych,

- zmienia strukturę przestrzeni poprzez podział działek,

- bada przemieszczenia i odkształcenia skomplikowanych budowli

 

  1. Technik geodeta znajdzie zatrudnienie w firmach geodezyjnych, budowlanych
    w jednostkach administracji rządowej i samorządowej, jak również bardzo często prowadzą własną działalność.

Dobrze wyszkoleni geodeci należą do grupy poszukiwanych pracowników. Rynek pracy oczekuje na profesjonalnych geodetów, którzy znajdą zatrudnienie w takich działach gospodarki jak: obsługa inwestycji (mieszkaniowych, przemysłowych, drogowych
i kolejowych), rolnictwo, górnictwo, planowanie przestrzenne, administracja państwowa, opracowanie dokumentacji na potrzeby gospodarki nieruchomościami.

  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia

Nasze Technikum posiada bardzo nowoczesny sprzęt geodezyjny w postaci: dalmierzy laserowych, niwelatorów, GPS oraz pracownię komputerową wyposażoną w nowoczesne oprogramowanie geodezyjne, identyczne jak w firmach geodezyjnych.

 

  • Obraz
  • Obraz1
  • domek_1
  • geodezja_2
  • mapy
  • technik-geodeta
  • technik-geodeta1
  • technik-geodeta2
  • technikum
  • technikum1
  • technikum2
  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)
  • do wyboru: ogólny, z architektura, z wojskiem, z strażą pożarną.

budownictwo5

1. Technik budownictwa  prawie zawsze pracuje w zespole ludzi. W czasie wykonywania

pracy współpracuje ze swoimi zwierzchnikami i nadzorem technicznym. Często kontaktuje

się z inwestorami obiektów budowlanych. Zdecydowana większość techników budownictwa

pracuje w firmach wykonawczych.

Absolwenci są bardzo poszukiwani przez pracodawców, którzy cenią pracownika dobrze wykształconego i potrafiącego szybko reagować na zmieniającą się rzeczywistość. 

 

  1. Informacje dodatkowe:

 

  1. Kwalifikacja uzyskiwana w wyniku kształcenia
  2. a) kwalifikacja 1:

BD.29 Wykonywanie i kontrolowanie robót konstrukcyjno-budowlanych.

  1. b) kwalifikacja 2:

BD.30 Organizacja i kontrola robót budowlanych oraz sporządzanie kosztorysów.

 

  1. Sylwetka absolwenta.

            Absolwenci organizują, koordynują i kontrolują wykonywanie robót konstrukcyjno-budowlanych przez zespoły robocze, posługują się dokumentacją budowlaną, opracowują projekty organizacji budowy, sporządzają przedmiary i obmiary robót, harmonogramy robót, zatrudnienia, pracy maszyn, dostawy, zużycia i zapasów materiałów. Specjalizują się
w sporządzaniu kosztorysów robót budowlanych.

            Mogą też wykonywać i nadzorować organizację zadań zawodowych związanych z: zagospodarowaniem terenu budowy, montażem, użytkowaniem i demontażem rusztowań

stosowanych podczas wykonywania robót budowlanych, organizowaniem i koordynowaniem

prac związanych z wykonywaniem robót budowlanych w obiektach budowlanych.

  1. Technik budownictwa znajdzie zatrudnienie w:
  2. a) biurze projektowo-budowlanym,
  3. b) przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją i dystrybucją materiałów budowlanych,
  4. c) wytwórniach prefabrykatów,
  5. d) laboratorium budowlanym,
  6. e) terenowym organie administracji państwowej w zakresie budownictwa.

            Absolwent może założyć własną firmę budowlaną.

  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia.
  1. a) pracownia budowlana wyposażonych w próbki i karty katalogowe materiałów budowlanych, modele i rysunki konstrukcji budowlanych i ich elementów, plansze, prezentacje i filmy instruktażowe dotyczące robót suchej zabudowy oraz robót wykończeniowych. Zestaw przepisów prawa budowlanego, normy budowlane, czasopisma specjalistyczne, modele obiektów budowlanych.
  1. b) pracownia rysunku technicznego wyposażona w stanowiska komputerowe z oprogramowaniem do wykonywania rysunków technicznych, harmonogramów

              i kosztorysów budowlanych, pomoce dydaktyczne do kształtowania wyobraźni przestrzennej, normy dotyczące zasad wykonywania rysunków, przykładowe dokumentacje projektowe, modele brył i figur geometrycznych, rysunki               elementów budowlanych.

  1. c) warsztaty na terenie szkoły, w których są zorganizowane i wyposażone stanowiska do wykonywania ćwiczeń i zadań do robót konstrukcyjno-budowlanych.

  • Obraz
  • Obraz1
  • Obraz2
  • Obraz3
  • Obraz4
  • budownictwo
  • budownictwo1
  • budownictwo2
  • budownictwo3
  • budownictwo4
  • budownictwo5

 

 

 

 

 

 

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA MONTERA SIECI  INSTALACJI SANITARNYCH

 

Obraz

 

1. Monter sieci i instalacji sanitarnej to  dziś niezwykle pożądany na rynku, a jednocześnie bardzo wymagający zawód, dający możliwość samorealizacji oraz dużej satysfakcji z wykonanej pracy. Absolwenci tego zawodu są bardzo poszukiwani przez pracodawców branży instalacyjnej oraz budowlanej, którzy cenią pracownika wykwalifikowanego i potrafiącego szybko reagować na zmieniającą się rzeczywistość.

2. Informacje dodatkowe:

 

 

3. Kwalifikacja uzyskiwana w wyniku kształcenia

  1. a) kwalifikacja 1:

BD.05. Wykonywanie robót związanych z budową, montażem i eksploatacją sieci oraz instalacji sanitarnych.

 

  1. Sylwetka absolwenta.

Absolwent kończący szkołę w zawodzie monter sieci i instalacji sanitarnych

będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  1. a) wykonywania robót przygotowawczych związanych z budową sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, ciepłowniczych oraz montażem instalacji sanitarnych;
    b) wykonywania robót związanych z budową sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych oraz sieci i węzłów ciepłowniczych;
    c) wykonywania montażu instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych;
    d) wykonywania robót związanych z konserwacją, naprawą i modernizacją sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, ciepłowniczych oraz instalacji sanitarnych szkoły branżowej II stopnia i uzyskać wykształcenie średnie oraz po potwierdzeniu kwalifikacji BD.22 Organizacja robót związanych z budową, montażem i eksploatacją sieci oraz instalacji sanitarnych może uzyskać dyplom w zawodzie Technik inżynierii sanitarnej.
  1. Monter sieci i instalacji sanitarnej znajdzie zatrudnienie w:
  2. a) zakładzie pracy stanowiskach montera instalacji sanitarnych (wodociągowych i ciepłej wody użytkowej, kanalizacyjnych, grzewczych, wentylacji i klimatyzacji oraz gazowych)
  3. b) firmach budowlanych i instalacyjnych,
  4. c) warsztatach rzemieślniczych,
  5. d) warsztatach remontowo – montażowych,
  6. d) administracjach domów mieszkalnych.
    Może też prowadzić własną firmę instalacyjno-montażową.
  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia.

a)pracownię sieci i instalacji sanitarnych, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela z dostępem do Internetu, projektorem multimedialnym, pakiet programów biurowych, modele i przekroje elementów rurociągów, przybory sanitarne, urządzenia wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, grzewcze, wentylacyjne, klimatyzacyjne

katalogi maszyn i urządzeń do robót sieciowych i instalacyjnych, schematy budowy urządzeń stanowiących wyposażenie sieci i instalacji sanitarnych, filmy instruktażowe dotyczące montażu, obsługi i konserwacji.

  1. b) warsztaty na terenie szkoły, w których są zorganizowane i wyposażone stanowiska do wykonywania ćwiczeń i zadań związanych z budową, montażem oraz eksploatacją sieci

i instalacji sanitarnych.

  • Obraz
  • Obraz1
  • Obraz2
  • Obraz3
  • Obraz4

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, geografia, biologia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU Z ARCHITEKTURĄ WNĘTRZ

Obraz

 

1. Technik architektury krajobrazu to kierunek, który łączy w sobie wiedzę teoretyczną z zakresu nauk technicznych i przyrodniczych, ale również kształtuje wrażliwość na piękno i estetykę   krajobrazu.

To zawód ściśle związany z kształtowaniem przestrzeni egzystencjalnej człowieka zgodnie z jego potrzebami i w zgodzie ze środowiskiem przyrodniczym.

To zawód, który wraz z dynamicznym postępem i rozwojem cywilizacji ma duży wpływ na ład przestrzenny i charakter otoczenia. Technik architektury krajobrazu CHRONI – PROJEKTUJE -  REALIZUJE – PIELĘGNUJE. Zatem jest to zadanie dla osób odpowiednio przygotowanych do zawodu i świadomych konsekwencji swoich działań.

  1. Informacje dodatkowe – innowacja: elementy architektury wnętrz .

3.Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia

  1. a) Kwalifikacja 1:
  2. 21. Projektowanie, urządzanie i pielęgnacja roślinnych obiektów architektury krajobrazu.
  3. b) Kwalifikacja 2:
  4. 22. Organizacja prac związanych z budową oraz konserwacją obiektów małej architektury krajobrazu .
  1. Sylwetka absolwenta

Absolwent kończący szkołę w zawodzie  technik architektury krajobrazu będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  1. a) świadomego kształtowania i ochrony krajobrazu

przygotowanie, urządzanie i pielęgnowanie ogrodów przydomowych, terenów zielni miast
i obszarów wiejskich;

  1. b) nadzorowania zabiegów pielęgnacyjnych w parkach i starodrzewach;
  2. c) produkowania roślin ozdobnych i materiału szkółkarskiego dla potrzeb małej architektury ogrodowej;
  3. d) opracowywania projektów obiektów terenów zieleni w miastach i na obszarach wiejskich;
  4. e) urządzania i pielęgnacji terenów zieleni i zadrzewień;
  5. f) urządzania i konserwacji obiektów małej architektury krajobrazu;
  6. g) wyznaczania miejsca do zakładania trawników, rabat bylinowych, nasadzeń drzew i krzewów;
  7. h) posługiwania się dokumentacją projektową w poszczególnych etapach urządzania i konserwacji terenów zieleni;
  8. i) dokonywania wyboru drzew, krzewów, bylin, i innych roślin do zaplanowanych nasadzeń;
  9. j) przygotowywania receptury mieszanek podłoża, ziemi, torfu i nawozów mineralnych;
  10. k) rekultywowania terenów zdegradowanych;
  11. l) pielęgnowanie zieleni na osiedlach, w parkach i przed obiektami użyteczności publicznej;

ł)  nadzorowania przycinania żywopłotów, strzyżenia trawników, usuwania konarów;

  1. m) opracowywania ekspertyz dendrologicznych;
  2. n) obsługiwanie sprzętu specjalistycznego (wykaszarki, zagęszczarki, pilarki itp.);
  3. o) prowadzenie ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami)
  1. Technik architektury krajobrazu znajdzie zatrudnienie w:

- przedsiębiorstwach, pod nadzorem których znajdują się tereny zieleni (ogrody, parki, skwery),

- w biurach i instytucjach zajmujących się projektowaniem i zagospodarowaniem terenów zieleni,

- gospodarstwach szkółkarskich i lokalnych zakładach pielęgnacji zieleni,

- w instytucjach z rozległymi terenami zieleni (np. sanatoria, ośrodki wypoczynkowe, osiedla mieszkaniowe),

- w ogrodniczych przedsiębiorstwach usługowych, zajmujących się urządzaniem, projektowaniem
i pielęgnowaniem terenów zieleni,

- biurach i organizacjach społeczno-gospodarczych zajmujących się konserwacją i pielęgnacją terenów zieleni,

- w zakładach pracy, w których posiadanie uprawnień do obsługi specjalistycznego sprzętu
(np. pilarek spalinowych, wykaszarek, kosiarek, ciągnika) jest niezbędne do zatrudnienia na określonych stanowiskach,

- jako pracownik prywatny przedsiębiorca (właściciel),

- w wydziałach architektury samorządów terytorialnych jako asystent projektanta,

- w pracowniach architektury i urbanistycznych

- w firmach zajmujących się aranżacją terenów zieleni

- prowadzić własną działalność gospodarczą.

  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia

- posiadamy nowoczesne pracownie zawodowe;  profesjonalną pracownię architektury krajobrazu;

- w szkole istnieje dobrze wyposażony warsztat praktycznej nauki zawodu;

- w ogrodach szkoły posiadamy bogatą kolekcję drzew, krzewów oraz bylin;

- zajęcia praktyczne na terenie szkoły, w firmach partnerskich

  • Obraz
  • Obraz1
  • Obraz2
  • Obraz3

 

 

 

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK AUTOMATYK STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM

Obraz

 

1. Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym  to dziedzina pracy odpowiedzialna za bezpieczeństwo podróżnych i przewożonych towarów. Absolwenci tego zawodu są bardzo poszukiwani przez pracodawców branży kolejowej, jak również firm zajmujące się automatyką kolejową i szerzej rozumianą – opartą na nowoczesnych systemach informatycznych i łączności światłowodowej oraz bezprzewodowej.

2. Informacje dodatkowe.

W ramach praktycznej nauki zawodu uczniowie często w praktycznych zajęciach na terenie kolejowych jednostek organizacyjnych, gdzie w realnych warunkach mogą sprawdzić swoją znajomość specyfiki zawodu. Ponadto przyszli pracownicy dla tego kierunku kształcenia chętnie oferują patronat, a dla niektórych uczniów fundują stypendia i dają gwarancje zatrudnienia.

 

3. Kwalifikacje uzyskane w wyniku kształcenia:

E-21. Montaż i eksploatacja urządzeń i systemów sterowania ruchem kolejowym.

 4. Sylwetka absolwenta.

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik automatyk sterowania ruchem kolejowym będzie przygotowany do wykonywania zadań:

  1. a) montować, diagnozować, remontować i utrzymywać w sprawności technicznej urządzenia sterowania ruchem kolejowym,
  2. b) montować i eksploatować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego na przejazdach kolejowych,
  3. c) montować i utrzymywać w sprawności technicznej urządzenia łączności przewodowej i bezprzewodowej,
  4. d) budować i eksploatować urządzeń sieci zasilającej systemy sterowania ruchem kolejowym,
  5. e) prowadzić dokumentację eksploatacyjną i techniczną urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

    5. Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym znajduje zatrudnienie w:

Liniach kolejowych w szczególności w działach związanych z automatyką, energetyką, firmach produkcyjnych wykorzystujących automatykę i sterowania produkcją, firmach produkcyjnych sprzęt elektroniczny, serwisach i zakładach produkujących maszyny i urządzenia elektryczne, firmach.

 

  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia

Pracownia sterowania ruchem kolejowym, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela podłączone do sieci lokalnej z dostępem do internetu, z drukarką i z projektorem multimedialnym, oprogramowanie symulacyjne do prowadzenia ruchu kolejowego, stanowiska składające się z urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń łączności telefonicznej, radiotelefonicznej i dyspozytorskiej, informacji audiowizualnej i informacji sygnalizacyjnych, plansze poglądowe, czasopisma branżowe, filmy dydaktyczne.

Kształcenie praktyczne odbywa się w warunkach rzeczywistych na infrastrukturze kolejowej. 

  • Obraz
  • Obraz1
  • Obraz2

 

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK TRANSPORTU KOLEJOWEGO

dsc 0051 1024x678

 

1. Technik transportu kolejowego to dziś niezwykle pożądany na rynku, a jednocześnie bardzo wymagający zawód, dający możliwość samorealizacji oraz dużej satysfakcji z wykonanej pracy. Absolwenci tego zawodu są bardzo poszukiwani przez pracodawców branży kolejowej, którzy cenią pracownika dobrze przygotowanego do realizacji specyficznych i trudnych zadań wynikających ze specyfiki funkcjonowania kolei.

2. Informacje dodatkowe.

W ramach praktycznej nauki zawodu uczniowie często w praktycznych zajęciach na terenie kolejowych jednostek organizacyjnych, gdzie w realnych warunkach mogą sprawdzić swoją znajomość specyfiki zawodu. Ponadto przyszli pracownicy dla tego kierunku kształcenia chętnie oferują patronat, a dla niektórych uczniów fundują stypendia i dają gwarancje zatrudnienia.

3. Kwalifikacje uzyskane w wyniku kształcenia:

  1. a) kwalifikacja 1:
  2. 46. Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów.
  3. b) kwalifikacja 2:

AU.47. Planowanie i realizacja przewozów kolejowych.

  1. Sylwetka absolwenta.

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik transportu kolejowego będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  1. a) obsługi przewozów pasażerskich, tj. obsługi taboru pasażerskiego, obsługi podróżnych oraz urządzeń wykorzystywanych do realizacji powyższych zadań,
  2. b) obsługi przewozów towarowych, tj. obsługi taboru ruchu towarowego, obsługi klientów oraz urządzeń wykorzystywanych do realizacji powyższych zadań,
  3. c) obsługi infrastruktury kolejowej stacyjnej i liniowej,
  4. d) obsługi taboru kolejowego po ukończeniu dodatkowych kursów.
  1. Technik transportu kolejowego znajduje zatrudnienie w:

  2. a) jednostkach przewoźników branży kolejowej:

- w zespołach handlowych: drużyny konduktorskie, kasjerzy, doradcy klienta, rewidentów taboru,

- w zespołach pracowników eksploatacji taboru kolejowego: rewident, manewrowy, nastawniczy,

- w zespołach obsługi taboru: maszynista (po odbyciu kursu)

  1. b) jednostkach infrastruktury branży kolejowej: nastawniczy, dyżurny ruchu (po odbyciu kursu),
  2. c) jednostkach zaplecza kolejowego,
  3. d) https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/praca/aktualne-oferty-pracy/
  4. e) https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/praca/aplikacja.html
  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia

Pracownia sterowania ruchem kolejowym, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela podłączone do sieci lokalnej z dostępem do Internetu, z drukarką i z projektorem multimedialnym, stanowiska komputerowe podłączone do sieci lokalnej z dostępem do Internetu, oprogramowanie symulacyjne do prowadzenia ruchu kolejowego, oprogramowanie wspomagające realizację procesu przewozowego, stanowiska składające się z urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń łączności telefonicznej, radiotelefonicznej:

  • Obraz
  • Obraz1
  • dsc_0005 678x1024
  • dsc_0008 678x1024
  • dsc_0014 678x1024
  • dsc_0018 1024x678
  • dsc_0020 1024x678
  • dsc_0024 678x1024
  • dsc_0027 1024x678
  • dsc_0041 1024x678
  • dsc_0046 1024x678
  • dsc_0051 1024x678
  • dsc_0058 1024x678
  • dsc_0067 1024x678
  • dsc_0069 1024x678
  • dsc_0071 1024x678
  • dsc_0098 1024x678
  • dsc_0102 1024x678
  • dsc_0109 1024x678
  • dsc_0115 1024x678
  • dsc_0118 1024x678
  • dsc_0124 678x1024
  • dsc_0126 1024x678
  • dsc_0128 1024x678
  • dsc_0132 1024x678
  • dsc_0141 1024x678
  • dsc_0146 1024x678
  • dsc_0150 1024x678
  • dsc_0158 1024x678
  • dsc_0181 1024x678
  • dsc_0191 1024x678
  • dsc_0221 1024x678
  • dsc_0234 1024x678
  • dsc_0237 1024x678
  • dsc_0239 1024x678
  • dsc_0251 1024x678
  • dsc_0272 1024x678
  • dsc_0279 1024x678
  • dsc_0282 1024x678
  • dsc_0286 678x1024
  • dsc_0292 1024x678
  • dsc_0298 1024x678
  • dsc_0301 1024x678
  • dsc_0320 1024x678
  • dsc_0357 1024x678
  • dsc_0360 1024x678
  • dsc_0369 1024x678
  • dsc_0375 1024x678
  • dsc_0380 1024x678
  • dsc_0400 678x1024
  • dsc_0407 1024x678
  • dsc_0409 1024x678
  • dsc_0413 1024x678
  • dsc_0416 1024x678
  • dsc_0418 1024x678
  • dsc_0424 1024x678
  • dsc_0425 1024x678
  • dsc_0429 1024x678
  • dsc_0432 1024x678
  • dsc_0435 1024x678
  • dsc_0437 1024x678
  • dsc_0475 1024x678
  • dsc_0491 1024x678
  • dsc_0504 1024x678
  • dsc_0505 1024x678
  • dsc_0510 1024x678
  • dsc_0511 1024x678
  • dsc_0541 1024x678
  • dsc_0545 1024x678
  • dsc_0551 678x1024
  • dsc_0553 1024x678
  • dsc_0555 1024x678
  • dsc_0557 1024x678
  • dsc_0558 1024x678
  • dsc_0561 1024x678
  • dsc_0568 1024x678
  • dsc_0571 1024x678
  • dsc_0573 1024x678
  • dsc_0590 1024x678
  • dsc_0594 1024x678
  • dsc_0599 1024x678
  • dsc_0618 1024x678
  • dsc_0684 1024x678
  • dsc_0688 1024x678
  • dsc_0700 678x1024
  • dsc_0708 678x1024
  • dsc_0710 678x1024
  • dsc_0723 678x1024
  • dsc_0726 678x1024
  • dsc_0727 678x1024
  • dsc_0749 678x1024
  • dsc_0770 678x1024
  • dsc_0779 678x1024
  • dsc_0787 1024x678
  • dsc_0794 678x1024
  • dsc_0801 1024x678
  • dsc_0804 1024x678
  • dsc_0806 1024x678
  • dsc_0807 1024x678
  • dsc_0817 1024x678
  • dsc_0832 1024x678
  • dsc_0838 678x1024
  • dsc_0846 678x1024
  • dsc_0849 678x1024
  • dsc_0851 678x1024
  • dsc_0902 1024x678
  • dsc_0912 678x1024
  • dsc_0929 678x1024
  • dsc_0933 1024x678
  • dsc_0934 1024x678
  • dsc_0935 1024x678
  • dsc_0939 678x1024
  • dsc_0946 1024x678
  • dsc_0949 678x1024
  • dsc_0952 678x1024
  • dsc_0954 1024x678
  • dsc_0960 678x1024
  • dsc_0961 678x1024
  • dsc_0967 678x1024
  • dsc_0971 1024x678
  • dsc_0980 678x1024
  • dsc_0998 1024x678
  • dsc_0999 678x1024

 

 

 

 

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK DRÓG KOLEJOWYCH I OBIEKTÓW INŻYNIERYJNYCH

 

most

Technik dróg kolejowych i obiektów inżynieryjnych opracowuje projekty wykonawcze, techniczne, geodezyjne, sporządza kosztorysy budowy dróg i mostów kolejowych. Zapewnia ciągłość pracy na liniach kolejowych i bocznicach zgodnie z potrzebami zakładu, posługując się standardową aparaturą pomiarową i narzędziami, pozwalającymi na określenie i poprawę parametrów toru, stanu podsypki, szyn i złączek wraz z rozjazdami.
Projektuje nieskomplikowane elementy konstrukcyjne na podstawie obliczeń statycznych, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, wymaganiami prawa budowlanego oraz obowiązującymi normami. Kieruje prac ą zespołów ludzkich i sprzętu wykonawczego lub kontrolnego w obszarze skrajni kolejowej. Dobiera, montuje i rozmontowuje urządzenia linii kolejowych, stanowiących wyposażenie mostów o małej rozpiętości. Współpracuje z administracją drogową oraz służbami specjalistycznymi (strażą pożarną) w przypadkach klęsk żywiołowych lub innych zagrożeń.

Wykonuje obliczenia statyczne elementów konstrukcyjnych dróg i mostów kolejowych oraz badania laboratoryjne materiałów drogowych. Wykonuje pomiary niezbędne przy prowadzeniu robót drogowych i mostowych, określa właściwości gruntów i ich zastosowanie. Opracowuje projekty organizacji budowy dróg i mostów oraz zagospodarowania placu budowy.
Kieruje robotami na obiekcie, organizuje przebieg prac budowlanych z uwzględnieniem gospodarki materiałowej i sprzętowej. Ustala metody realizacji robót, dokonuje podziału zadań dla zespołów roboczych i kieruje przebiegiem robót. Przeprowadza kontrole jakości wykonania robót budowlano-montażowych.

 

plk logo

Wybierając kierunek „kolejowy” masz możliwość otrzymania stypendium fundowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz pracę w jednostkach organizacyjnych Spółki.

W dniu 24 marca 2015r. Dyrektor ZSKU w Rzeszowie podpisał porozumienie z PKP Polskiej Linie Kolejowe S.A. o utworzeniu KLAS PATRONACKICH w zawodach KOLEJOWYCH .

PKP Polskiej Linie Kolejowe S.A. deklarują przyznanie stypendiów uczniom klas patronackich od średniej ocen 3,5 w kwocie 200-500 złotych/miesięcznie (od 3-go semestru), po ukończeniu poszczególnych klas PREMIA.

Gwarantowana praca w PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. dla stypendystów.

 

 

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK ELEKTROENERGETYKI TRANSPORTU SZYNOWEGO

wer1Technik elektroenergetyk transportu szynowego organizuje prace przy przeglądach i naprawach taboru kolejowego, maszyn i urządzeń na nim zainstalowanych oraz urządzeń zasilania trakcji elektrycznej (sieci i podstacji trakcyjnych) w celu zapewnienia bezawaryjnej pracy tych urządzeń oraz bezpieczeństwa ruchu pociągów.

Organizuje stanowiska pracy do wykonywania przeglądów i napraw taboru kolejowego oraz urządzeń zasilania trakcji elektrycznej. Diagnozuje uszkodzenia maszyn i aparatów taboru kolejowego oraz urządzeń zasilania, podejmuje decyzje o zakresie napraw. Wykonuje naprawy maszyn, aparatów, urządzeń zainstalowanych w taborze oraz na sieci i podstacjach trakcyjnych.

Montuje i demontuje aparaturę poszczególnych obwodów elektrycznych taboru. Dobiera i naprawia aparaturę zabezpieczającą, sygnalizacyjną i sterującą. Przeprowadza kontrolę techniczną we wszystkich fazach produkcji oraz naprawy maszyn elektrycznych, urządzeń elektrycznych i energoelektrycznych. Sprawdza obwody główne, pomocnicze i sterujące taboru kolejowego oraz usuwa występujące w nich usterki. Ocenia stan baterii akumulatorów, nastawia wartości prądu ładowania oraz reguluję pracę regulatora napięcia. Sprawdza działanie poszczególnych aparatów i urządzeń w pojeździe trakcyjnym zarówno przy przyjęciu jak i w trakcie jazdy. Ocenia stan techniczny urządzeń i aparatów elektrycznych pojazdów szynowych,, linii zasilających oraz podstacji trakcyjnych.

Posługuje się uniwersalnymi i specjalistycznymi urządzeniami, przyrządami kontrolno-pomiarowymi oraz komputerem w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych.

Sporządza dyspozycje pisemne do wykonywania robót i utrzymania urządzeń zasilania elektroenergetycznego i elektrotrakcyjnego. Odpowiada za zabezpieczenie stanowiska pracy pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy.

Praca technika elektroenergetyka transportu szynowego odbywa się najczęściej w rozdzielniach, w pomieszczeniach aparatury kontrolno-pomiarowej i przekaźnikowej lub na wolnym powietrzu.

plk logo

Wybierając kierunek „kolejowy” masz możliwość otrzymania stypendium fundowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz pracę w jednostkach organizacyjnych Spółki.

W dniu 24 marca 2015r. Dyrektor ZSKU w Rzeszowie podpisał porozumienie z PKP Polskiej Linie Kolejowe S.A. o utworzeniu KLAS PATRONACKICH w zawodach KOLEJOWYCH .

PKP Polskiej Linie Kolejowe S.A. deklarują przyznanie stypendiów uczniom klas patronackich od średniej ocen 3,5 w kwocie 200-500 złotych/miesięcznie (od 3-go semestru), po ukończeniu poszczególnych klas PREMIA.

 
Gwarantowana praca w PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. dla stypendystów.

 

  • przedmioty punktowane j.polski, j.obcy matematyka, wos
  • PROPONOWANE przedmioty rozszerzone matematyka, fizyka/geografia
  • kontynuacja nauki j.obcego z gimnazjum (kontynuacja: j.angielski lub j.niemiecki, od postaw j.rosyjski, j.niemiecki lub j.angielski)

 

Obraz

 

1. Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie to zawód bardzo uniwersalny, dający kwalifikacje do wykonywania wielu prac budowlanych.

Wykonuje w obiektach budowlanych: montaż suchej zabudowy, roboty malarsko-tapeciarskie oraz roboty posadzkarskie i okładzinowe.

Celem nauki w zawodzie montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie jest wykształcenie specjalisty atrakcyjnego na rynku pracy i umożliwienie mu dobrego startu
w dorosłe życie. Wszechstronne umiejętności odpowiadają na zapotrzebowanie rynku na „złote rączki” – fachowców, którzy mogą podjąć się różnorodnych zadań związanych
z budową i remontem. Ze względu na szeroki zakres uprawnień absolwenci tego kierunku są bardzo pożądanymi pracownikami.

 

 

2. Informacje dodatkowe: innowacja "Projektowanie z pasją"

 

3. Kwalifikacja uzyskiwana w wyniku kształcenia

  1. a) kwalifikacja 1:

BD.04. Wykonywanie robót montażowych , okładzinowych i wykończeniowych.

 

  1. Sylwetka absolwenta.

Absolwent kończący szkołę w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych

w budownictwie będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

ü  montowania systemów suchej zabudowy,

ü  wykonywania robót malarskich,

ü  wykonywania robót tapeciarskich,

ü  wykonywania robót posadzkarskich

ü  wykonywania robót okładzinowych.

Absolwent ma możliwość ukończenia szkoły branżowej II stopnia i uzyskać wykształcenie średnie oraz po potwierdzeniu kwalifikacji BD.21 Organizacja, kontrola i sporządzanie kosztorysów robót budowlanych może uzyskać dyplom w zawodzie Technik robót wykończeniowych w budownictwie.

  1. Monter zabudowy i robót wykończeniowych znajdzie zatrudnienie w:firmach budowlanych,

ü  w firmach remontowych,

ü  w firmach wykonujących roboty wykończeniowe,

ü  własna działalność gospodarcza.

 

  1. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia.
  1. a) pracownia budowlana wyposażonych w próbki i karty katalogowe materiałów budowlanych, modele i rysunki konstrukcji budowlanych i ich elementów, plansze, prezentacje i filmy instruktażowe dotyczące robót suchej zabudowy oraz robót wykończeniowych. Zestaw przepisów prawa budowlanego, normy budowlane, czasopisma specjalistyczne, modele obiektów budowlanych.
  1. b) warsztaty na terenie szkoły, w których są zorganizowane i wyposażone stanowiska do wykonywania ćwiczeń i zadań do robót: suchej zabudowy, malarsko-tapeciarskich, posadzkarskich oraz okładzinowych.

    • Obraz
    • Obraz1
    • Obraz2
    • Obraz3

     

Kontakt

Zespół Szkół Kształcenia Ustawicznego

ul. mjr H. Sucharskiego 4

35-225 Rzeszów


[email protected] 

logo epuap

facebooklogo bip

 

Telefony

sekretariat główny 17 748-12-00
sekretariat szkół młodzieżowych i wieczorowych 17 748-12-04
sekretariat szkół dla dorosłych, KKZ, kursy 17 748-12-06
 
internat 17 748-11-85
kierownik internatu 17 748-12-17
 
księgowość 17 748-12-11
księgowość - zakwaterowanie i żywienie 17 748-12-10
główny księgowy 17 748-12-12
fax: 17 748-19-33
 

Mapa dojazdu